måndag 11 februari 2013

Öppet brev till polismannen Stefan Martinengo

Hej Stefan!
Nu när du har fått fullmakten för Nadezda Shilova skulle jag vilja omfrasera det jag sa tildigare när vi pratade per telefon.
Den dåliga nyheten är alltså som jag sa, att Nadezdas barnbarn Julias bebis har slutat växa. Hon är i vecka 36 och hennes läkare har sagt åt henne att hon ska lägga ner allt hon håller på med och försöka stressa av.

När jag ringde, bad jag dig om att flytta fram utvisningen tills barn är född.
Men jag kom på att du kan faktiskt göra mer om du vill hjälpa att spara liv
på en cancersjuk 82åring och hennes ofödda barnbarnsbarn.

Istället för at tleta efter läkare som skulle följa henne till den ryska gränsen skulle du kunna höra av dig till din chef och berätta att du skulle vilja inhibera utvisningsbeslutet för att beslutet är moraliskt omöjligt att genomföra.
Om du tvekar: Föreställ dig bara att Julia vore din fru. Och Nadezda vore din gammelsvärmor, och arnet i Julias mage skulle vara ditt jätteönskade barn.
Se på filmen aftonbaldet gjorde för att det ska vara lättare att visualiera om du vill
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16201769.ab


När du är klar med visualiseringen öppna ögonen och var dig själv igen. En man MED moral. Och ring din chef.

Vänliga hälsningar
Anna Otto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar