tisdag 17 januari 2012

HOPP

Jag har två bloggar.
En där jag skriver om mormor och utvisningshotet och MV och upplevelser i samband med det. Och en där jag bara skriver inspirerande saker som jag vill dela med mig till de som vill ta del av det. Främst kvinnor blir det ju. :)

Men nu har jag något att berätta som skulle kunna passa in i båda bloggar!
För det är en positiv nyhet om mormor! Vi har nämligen beviljats 20 000 kronor till rättshjälp från Amnestyfonden för vårt ärende i Europadomstolen! Eftersom vi har betalat så mycket pengar i höst, 15' i rättskostnader, 10' i läkarintyg och en massa i övrigt är det så skönt att få det här beskedet.
Det innebär sååå himla mycket för oss.
Inte bara att vi kan fortsätta få hjälp av vårt ombud, utan att bli helt barskrapade.
Det betyder också att Amnesty är på vår sida.
När jag pratade med dem i december sa de att det inte är så stor sannolikhet att de vill hjälpa för att det handlar inte om tortyr.
Men det handlar ju om brott mot mänskliga rättigheter.
Mot kapitel 3 i europakonventionen. Dessutom är det inte bara mormor det gäller. Det blir en stor steg för svensk migrationspolitik att vi går vidare till Europadomstolen.
Jag är med i Amnesty och betalar en hundralapp i månaden, tänk vilket lycka det är att de finns!
Beslutfattarna i amnestyfonden är experter i mänskliga rättigheter.
Vilken hopp det skänker att veta var de står när det gäller mormor!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar