söndag 27 januari 2013

Tack för intyget

Here we go again.
En cancersjuk kvinna, 82 år gammal fick samma treatment.
Hon dök inte upp på återvändosamtal - handläggaren fick intyg om det från dottern - ärendet lämnades till polisen.
Jag lägger till detta till mina frågor hos bemötandeombudskvinna.



Från dotterns mail till mig:
Vi hade tid att diskutera resan till Ryssland den 4 sept i Västerås. Jag ringde den 3 sept och berättade att hon mår jättedåligt och inte kunde åka från Uppsala till Västerås i sådant tillstånd och lovade att skicka intyg dagen efter. Helena svarade:
From: Helena W
Sent: Tuesday, September 04, 2012 2:46 PM


To:
Subject: SV: Ang Nadezda

Hej,
Tack för läkarintyget! Jag kommer skicka det vidare till förvaltningsprocessen för bedömning om eventuell inhibition.
Mvh Helena
När vi fick kallelse till polisen, fick jag veta att hennes intyg är inte registrerad. Helena har inte skickat intyg utan istället överlämnade mammas ärende till polisen. När TV4 kontaktade henne, skickade hon intyg till förvaltningsenheten, en månad senare.
 
 
I do not have words - jag är såååå glad att journalisten finns!
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar